Pengembangan Model Pembelajaran Berbasis Project Based Learning Mata Kuliah Manajemen Acara
Main Article Content
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan mengenai model pembelajaran berbasis proyek dan untuk mengetahui gambaran persepsi mahasiswa Program Studi Destinasi Pariwisata terhadap model pembelajaran berbasis proyek. Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif kuantitatif dengan menggunakan kuesioner sebagai instrument penelitian. Subyek penelitian ini adalah mahasiswa yang mengambil mata kuliah Manajemen Acara. Hasil dari penelitian ini adalah model pembelajaran Project Based Learning (PjBL) sangat sesuai diterapkan di mata kuliah Manajemen Acara Prodi Destinasi Pariwisata.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Jurnal Pendidikan dan Keluarga is an Open Access Journal. The authors who publish the manuscript in this journal agree to the terms of Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional. This permits anyone to copy, redistribute, remix, transmit and adapt the work provided the original work and source is appropriately cited. This means: (1) Under the CC-BY license, authors retain ownership of the copyright for their article, but authors grant others permission to use the content of publications in Jurnal Pendidikan dan Keluarga in whole or in part provided that the original work is properly cited. Users (redistributors) of Jurnal Pendidikan dan Keluarga are required to cite the original source, including the author's names, Jurnal Pendidikan dan Keluarga as the initial source of publication, year of publication, volume number, issue, and Digital Object Identifier (DOI); (2) Authors grant Jurnal Pendidikan dan Keluarga the right of first publication. Although authors remain the copyright owner.
Most read articles by the same author(s)
- Rafidola Mareta Riesa, Alhapen Ruslin Chandra, Erica Aneysa, Virtual Tour Design Through Google Street 360° at Pariaman Tourism Object as A Travelling Alternative During Covid Pandemic Outbreak , JURNAL PENDIDIKAN DAN KELUARGA: Vol 14 No 1 (2022): Jurnal Pendidikan dan Keluarga